marți, 2 august 2022

Dumas Mordaunt
















Zilele acestea am citit că doamna Truss, candidată alături Rishi Sunak la conducerea Partidului Conservator din Marea Britanie și viitor prim ministru va fi susținută de Penny Mordaunt, fostă ministră a Apărării.

Și acest lucru mi-a declanșat amintirile! Tot am amintit în postarea precedentă de Cei trei muschetari a lui Dumas! Mordaunt este un personaj din romanul După 20 de ani a lui Alexandre Dumas. Probabil că în franceză se citește Mordon, eu i-am citit numele cum se scrie. De fapt am verificat aceste lucruri cu ajutorul Wikipedia. Nu mai știam în ce roman din seria celor trei muschetari apare Mordaunt. Apare în romanul de mai sus: După 20 de ani!

Mordaunt este unul dintre cele mai malefice personaje din romanele lui Dumas. Este fiul sinistrei Milady de Winter. El află că muschetarii au judecat-o și condamnat-o la moarte pe mama sa și pentru asta vrea să se răzbune. Traiectoria lui Mordaunt este plină de crime. Cea mai abominabilă este că se substituie călăului care trebuia să-l execute pe regele Angliei, Charles I și îndeplinește execuția. Ulterior vrea să-l omoare pe cei patru muschetari aflați pe o barcă ce se îndrepta spre Franța din Anglia pe Canalul Mânecii. Muschetarii scapă, Athos vrea să-l salveze pe nenorocit, dar acesta se îneacă în apele mării. Reiese că ar fi fost fiul lui natural cu cea care a fost Milady de Winter. Nu sunt sigur? Așa că vă invit să comentați acest fapt.

Toatea acestea m-au îndemnat să caut romanele lui Dumas  la librărie. Nu erau toate, așa că am apelat la Biblioteca Județeană. Și am găsit toate romanele. Am împrumutat aceste prime două romane, Cei trei muschetari și După 20 de ani. Dar nu m-am oprit și am scormonit internetul și am dat de o versiune a  romanului Cei trei muschetari pdf pe care am descărcat-o. Acum o am sub formă e-pub pe tabletă și voi citi romanul la Avrig, unde l-am citit  prima oară, acum 65 de ani!

Romanele cu muschetari ale lui Dumas sunt printre cele mai ecranizate. Eu le prefer pe cele realizate de francezi, este moștenirea lor, totuși, nu a Hollywoodului. 

Vă invit și pe voi să recitiți pe Dumas! 


2 comentarii:

  1. Mihalela Ilieș3 august 2022 la 10:07

    Numele personajului este scris à l'anglaise și se pronunță ca atare toate literele, cu accentul englezesc ,în franceză devine Mordant se pronunță fără t și cu accentul pe ultima silaba ,à la française.

    RăspundețiȘtergere
  2. Reiese că ar fi fost fiul lui natural cu cea care a fost Milady de Winter. Nu sunt sigur? Așa că vă invit să comentați acest fapt: Din cat imi amintesc dupa ce am citit romanul "Dupa 20 de ani" am ramas cu impresia ca Mordaunt este fiul lui Milady si Athos. Wikipedia zice: "In the 1845 sequel Twenty Years After, Milady's son Mordaunt, now 23, takes her role as one of the chief antagonists. As twisted and as deceitful as his mother, he sets about avenging her death, posing as a monk and murdering the executioner of Lille while taking his confession. He also murders Lord de Winter, Milady's brother-in-law, who raised him after the death of his mother."

    RăspundețiȘtergere