sâmbătă, 16 mai 2020

Jimi Hendrix

Când m-am uitat pe postarea de azi a lui Marius Bâzu, după ce am ascultat melodia propusă de el, am observat pe ce propunea You tube și mi-am adus brusc aminte de unul din idolii stricți ai tinereșii noastre, Jimi Hendrix. Era un concert live din Stockholm 1969.
Ce m-a umplut de nostalgie era costumația artiștilor, condensată în melodia Vremuri a lui Phoenix: "pantaloni strâmți și soioși"!

De ce sunt foarte legat de Jimi Hendrix?

Pentru că este muzicianul care a ars exact când noi eram studenți. Îmi aduc aminte că la Cantina Regie 1 a apărut o postare pe avizier care anunța moartea acestui mare artist petrecută în 18 septembrie 1970. Intrasem din octombrie în anul 4 la Politehnică.
De Hendrix mă leagă și melodia lui celebră Hey Joe, melodie care e dedicată numelui sub care voi fi cunoscut de atunci, dat de colegii mei de facultate!
Am vrut să vă ofer concertul din 1970 de la LA Forum, dar este doar audio, după sfatul excelentului cunoscător de muzică rock și prieten Iulian Țecu.
Vă dedic această melodie live a unui artist genial

2 comentarii:

  1. Elucubratiile la chitara fac toata valoarea cantecului. Un tumult artistic de invidiat...Totusi, poate noi femeile nu ne prea dam in vant dupa asa ceva...Eu incerc sa inteleg preferinta lor pentru acest gen de muzica, dar aman sa aprofundez acest aspect. Aman intotdeauna sa-mi pierd viata pretioasa ascultand rock and roll. Imi place mult mai mult muzica clasica. Noua, femeilor ne plac lucrurile romantice,voci frumoase, melodii gen adaggio, nu zgomote ritmice sau secvente de chitara electrica navalnic macho-iste...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imaginați-vă că eu am crescut cu muzica asta. Eram la Casa Studenților când Mugur Winkler de la Sideral Modal Quartet ne vorbea de muzica underground prin 1969.
      Am fost spectator la primul festival de muzică rock din 1969 cu toate trupele de muzică din acea vreme.

      Ștergere