joi, 21 noiembrie 2019

Concert de corni la Filarmonica Pitești


În această seară de noiembrie am avut plăcerea unui concert în care solist a fost instrumentul de suflat cornul. 
Concertul a avut și semnificație umanitară pentru sprijinirea unei tinere aflate în nevoie.

Concertul a debutat cu Uvertura la Orfeu și Euridice de Ch. W. R. von Gluck o piesă veselă și antrenantă interpretată de orchestra Filarmonicii Pitești conduă de dirijorul Tiberiu Oprea.

A urmat apoi Concertul pentru 2 corni, cembalo și orchestră de coarde în mi bemol major de G. P. Telemann. Acest concert pentru instrumente de suflat a avut ca soliști doi interpreți la corn din Moldova, discipoli ai la fel de renumitului cornist Petrea Gâscă. Este vorba de Mihai Sîrbu, careveste și managerul Filarmonicii de Stat din Botoșani și Iona Gabriel Luca.
Prima parte are aerul acela aristocratic al vânătorii anunțată exact de acest instrument. 
Muzica baroc[ a lui Telemann a a aceeat ao stare de bine melomanilor carea au apaludat pe soliști, dar și orchestra de coarde care i-a acompaniat condusă de maestrul Tiberiu Oprea.  

În partea a două a concertului am audiat Simfonia a 4-a Italiana a lui Felix Mendessohn Bartoldy.
Simfonia a fost scrisă de Menelssohn după turul european care l-a făcut în tinerețe. Esteo muzică antrenantă care mi-a amintit de Mozart.
Orchestra Filarmonicii Pitești condusă de Tiberiu Oprea a realizat o interpretare reușită a acestei simfonii foarte colorate muzical.
Am trăit o seară muzicală deosebită.
Cu Ion Luca și Mihai Sîrbu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu