vineri, 1 aprilie 2022

Recital Viniciu Moroianu















Pe maestrul Viniciu Moroianu am avut plăcerea să-l întâlnesc de mai multe ori, la Serile Lipatti în calitate de interpret, dar și de spectator. În această seară de vineri Viniciu Moroianu ne-a oferit un recital de pian la sala Filarmonicii Pitești.
















Un recital de instrument muzical este o problemă pentru că îi lipsește acompaniamentul. Dra pianul are avantajul că poate înlocui o orchestră. 

Am audiat în prima parte Opt piese pentru pian, op. 76 de Johannes Brahms. 

După aceea am ascultat Sonata pentru pian, op.21 de Mihai Jora dedicată lui Dinu Lipatti unde am detectat sonorități populare românești.

În final am ascultat Preludiu, coral și fugă pentru pian FWV 21 de Cesar Franck ciu ocazia bicentenarului nașterii compozitorului.

Generos Viniciu Moroianu ne-a oferit suplimentar și un bis.

Lumea a aplaudat furtunos interpretarea deosebită.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu