vineri, 8 aprilie 2022

Beethoven complet







În această săptămână am avut șansa sa ascultăm mult Beethoven. 

În această seară de vineri 8 aprilie am avut șansa să urmărim două artiste speciale: violonista Natalia Pancec, șef de partidă la Filarmonica George Enescu și pianista Adriana Toacsen profesoară la Universitatea Națională de Muzică din București. 

Aceste doamne deosebite ne-au propus un program Beethoven.


În prima parte am audiat Sonata nr 4. pentru vioară și pian în la minor, op.23. Lucrarea îmi este foarte cunoscută, România Muzical o dă destul de des. 


Surpriza a venit în pauza după interpretare. Cele două doamne au venit pe scenă s-au așezat pe scaune și ne-au citit din scrisorile lui Beethoven către Franz Wegeler. Wegeler a fost prietenul din copilăria de la Bonn. Wegeler era medic și Beethoven i se plângea de problemele cu auzul. Acest titan al muzicii a fost surd în ultima parte a vieții. Ce tragedie pentru un muzician!

A urmat o compoziție la pian scrisă de compozitorul minimalist John Conigliano numită Fantasia on a Ostinato pentru pian. Este o compoziție inspirată din partea a doua a Simfoniei a 7-a de Beethoven.

A urmat o nouă serie de scrisori ale lui Beethoven către Wegeler. 

În final am audiat Sonata Primăverii nr. 5 pentru vioară și pian, în fa major, op. 24. În intenția lui Beethoven era pereche cu sonata nr. 4. 

Artistele ne-au oferit și un bis.

A fost o seră extrem de reușită stricată doar de faptul că sala este mizerabilă pentru voci, care nu se aud și de un individ care nu era în stare să-și închidă telefonul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu