sâmbătă, 30 mai 2020

Don Giovanni de Mozart la Viena Staatsoper

Aseară a devenit diponibilă transmisia operei Don Giovanni de Mozart.

De când mă uit la operă sunt pur și simplu fascinat de muzica lui Mozart și cred cele mai frumoase compoziții ale lui Mozart sunt operele. Aici el combină frumuesețea vocii umane cu a instrumentelor muzicale.

Ce mă impresionează pe mine este grația muzicii, ariile și duetele care rămân în memorie. 
Aici în Don Giovanni este cunoscuta arie a lui Leporello privind cuceririle lui Don Giovanni, mai ales în Spania 1003! Sau duetul Don Giovanni Zerlina La cidarem la mano, care m-a umplut de o deosebită emoție.

Povestea din Don Giovanni se poate reduce la Pândă și seducție. În operă Don Giovanni este secondat de valetul său Leporello în toate ticăloșiile pe care le comite. 
Finalmente Don Giovanni este pedepsit de Statuia Comndorului, tatăl Donnei Ana. 

Montarea de la Opera din Viena este una clasică și se mizează pe o distribuție internațională. 
Dirijor a  fost Adam Fischer, dirijorul Operei din Viena.
Don Giovanni a fost baritonul polonez  Mariusz Kwiecen, Leporello a fost baritonul uruguian cu un nume foarte german Erwin Schrott. Pe acesta l-am urmărit la Nunta lui Figaro dela Royal Opera Covent Garden în rolul titular. 
O apariție foarte exotică este sud coreanul Jongmin Park în rolul Masetto. În rolul Comandorului este românul Sorin Coliban. Norml nu lipsesc artiștii români la Viena!

Mă bucur că am prieteni care au reacționat la însemnările mele privind opera.

Vizionare plăcută!



Un comentariu:

  1. Sunteti o surpriza placuta cu admiratia pentru opere. Cine s-ar fi gandit? De la pasiunea pentru romane politiste, la opera? Dar se explica pentru ca va place muzica in general...Eu am descoperit in ultimii ani placerea pentru muzica de camera a lui Mozart....sunt niste piese absolut divine...pot picta cu mai multa inspiratie daca las o astfel de muzica sa curga....opera ma incurca, oarecum, din cauza vorbelor...prefer sa-mi las mintea sa imagineze ce vrea ea pe fondul muzical.....dar stiu cat de frumoase pot fi acele arii....

    RăspundețiȘtergere