sâmbătă, 18 iulie 2020

Cenușăreasa la Metropolitan Opera


Azi mi s-a făcut dor de operă și am căutat Staats Oper Wien. Nu s-a mai putut nu mai este liber să vizionezi, teebuie să plătești.

Așa că m-am reorientat pe Metropolitan Opera din New York. Prietenul meu Valeriu Demetrescu nu este de loc mulțumit de montările Mets Opera NY care după el sunt cam prăfuite. 

Eu m-am bucurat însă că urmăresc opera Cenușăreasa și această compoziție muzicală mi-a plăcut pentru muzicalitatea lui Rossini. Este o așa numită drama giocoso. Basmul lui Perrault și a fraților Grimm nu prea are legătură cu libretul oferit lui Rossini de către Jacoppo Feretti.

La Cenerentola titlul original este povestea a trei surori, Clorinda, Tisbe, iar cea tânără Angelina este sora lor vitregă, fiicele lui Don Magnifico. Angelina este rău tratată și este slugă în casa lui Don Manifico.
La acestă familie vine deghizat Dandini, valetul prințului Don Ramiro ca să le cunoască pe fiicele lui Don Magnifico. La bal prințul o vede pe Angelina și se îndrăgostește de ea. 
După mai multe tribulații Don Ramiro își revelează identitatea și o cere de soție pe Angelina. Angelina este magnanimă și se împacă cu tatăl și surorile ei. 

În montarea prezentată în 2009, rolul Angelinei este deținut de frumoasa și talentată sopramă letonă Elina Garanca. Cel mai tare clou al punerii în scenă este că în rolul prințului este tenorul afro american Lawrence Brownlee. Vocea lui este perfectă, dar tenorul este mic de înălțime se se uită de jos în sus la Garanca.
Cred că acestă punere în scenă parcă este și un răspuns la ultimele evenimente din SUA cu Black Lives Matter. Acum 11 ani regizorul Gary Halvorson nu a avut nicio problemă să-l distribuie pe Brownlee în acest rol. 
Magnifica muzică a lui Rossini a fost interpretată de orchestra Operei Metropolitan condusă de dirijorul Maurizio Benini.

Dacă vă place opera urmăriți cât mai este pe streamul operei newyorkeze.

Un comentariu:

  1. Foarte interesant.Cine s-ar fi gandit? Unele montari sunt foarte traznite si ofera surprize placute.Eu am de pictat si prefer muzica de camera pentru inspiratie, dar voi cauta si eu opera cu cenusareasa, de curiozitate.

    RăspundețiȘtergere