luni, 14 ianuarie 2019

Jurnal cu fotbal

Amicul Iulian mi-a zis de ce nu vorbesc despre fotbal?
Pentru că o bucată serioasă din discuţiile noastre se referă la acest sport.

De când mă ştiu ţin cu Petrolul, dar de când această echipă nu mai este în prima ligă, am mai multe simpatii fotbalistice.

Îmi place fotbalul englez şi am devenit suporter înfocat al echipei Liverpool, cea mai bună echipă engleză ca rezultate în Champions League şi fosta Cupă a Campionilor. Simpatia vine de la faptul că în 1966 Petrolul i-a învins pe Liverpool la Ploieşti cu 3-1. Meci frumos, dar am pierdut calificarea. În acel an Anglia devenise campioană mondială!
Aşa că sunt dependent de fotbalul englez, mă uit pe Eurosport şi pe live stream când nu se transmit anumite meciuri.

Sâmbătă Liverpool a avut meci în deplasare cu Brighton. Au bătut cu 1-0, gol Salah din penalti, obţinut chiar de el. Portarul lui Brighton a intuit colţul, dar mingea era deja în poartă. Un penalti se ratează nu se apără! Aşa că Liverpool rămâne în frunte campionatului englez. Chiar dacă au fost învinşi la Manchester de  City în derbiul campionatului au un avans de 4 puncte şi pot deveni campioni.

Altă echipă favorită este spaniolă, evident vorbesc de Real Madrid. Motiv de dispute cu Iulian care este suporter Barcelona. Real Madrid este legenda fotbalului mondial, are la activ nu mai puţin de 13 cupe ale Campionilor, sau Champions League. Este după un rezultat extraordinar, au câştigat ultimele trei ediţii de Champions League. Dar după plecarea antrenorului Zidane şi a legendarului Ronaldo la Juventus ceva s-a rupt în Real. Echipa pare obosită, fără nerv. Aseară am urmărit meciul în deplasare cu Bettis Sevilla. Au bătut norocos! Au condus cu 1-0, dar au fost egalaţi, în final au dat gol după o lovitură liberă executată de Ceaballos.
Să vedem ce or să facă în optimile Champions League?

Destul despre fotbal!

Am citit primul număr al Dilemei vechi pe 2019. Au revenit la preţul de 6 lei, înseamnă că numărul ultim din 2018 a fost special.
Este un articol interesant scris de un universitar israelian despre cartea lui Yuval Harari privind naţionalismul. Tocmai am citit aceste fragmente din cartea sa 21 de întrebări pentru secolul XXI. Naţionalismul este un fenomen fondator pentru statele naţionale în secolul XIX, dar a cunoscut o resurgenţă în acest moment şi marile partide politice europene admit indivizi precum Viktor Orban şi Kaczyinski sau mai aproape la noi Dragnea.
Cel mai sensibil şi controversat capitol se referă însă la emigraţie şi problemele pe care le ridică şi care acum este legat de terorismul islamic. Interesant că majoritatea covârşitoare a acestor terorişti sunt cam la a treia generaţie, bunicii lor a ales să vină în Europa ca să scape de teroarea societăţii în care trăiau, iar nepoţii vor să creeze teroare în ţara în care s-au născut!

Şi acum ceva despre literatură. Am citit într-o postare de a lui Stelian Tănase despre Petru Dumitriu. Îmi reamintesc în copilărie cum ascultam dramatizarea Bijuterii de familie după opera sa. Apoi în 1960 când eram deja în clasa a V-a profesoara  ne-a obligat să rupem foile din cartea de Română care conţineau o bucată din Petru Dumitriu care tocmai fugise în Occident.
Am citit cartea lui cea mai bună Cronică de familie şi nu mi-a plăcut.
În primul rând nu mi-a plăcut că este un roman ideologic, chiar dacă bine scris, dar ironizează grosier aristocraţia, boierimea românească.
Culmea că episodul care pe mine m-a scos din sărite numit Salata, în care nemernicii de soldaţi români omorau nişte bieţi ţărani bulgari, ca represalii la terorismul comitagiilor din Cadrilater a fost ecranizat ulterior de către Lucian Pintilie în filmul O vară de neuitat.

Şi un pic e politică. 
A fost momentul magic Tusk la ceremonia de la Ateneu.
A fost umbrit apoi de faptul că cei de la protocol au comis nişte erori şi bătaie de joc la adresa oaspeţilor europeni.

Cred că Dragnea a ordonat să-l pună de Adrian Severin, condamnat penal pentru fapte la Parlamentul European în spatele lojei oficiale. Ca să arate că-l doare în bască de justiţie, de puterea legii. Severin era substitutul lui, alt condamnat penal!
Cât despre prezenţa fiului primei ministrese şi ea este un ciocoaică ajunsă să-şi expună rudele unde nu trebuie. Mi-e ruşine când mă gândesc că individa a absolvit un liceu ploieştean.

Azi la Digi24 am mai văzut un bou pus ministru Ministrul Culturii, cu majuscule pentru funcţie, el are o minte minusculă. Că nu a fost în stare să spună un vers de Eminescu arată un blocaj intelectual, pe care-l putea recunoaşte, dra arată cât de slab intelectual este.

"De la Nistru pân'la Tisa tot românul plânsu-mi-s-a"


că asemenea dobitoci la guvernare nu s-au mai văzut!


3 comentarii:

  1. Sa fim seriosi, Petru Dumitriu nu se studia in clasa a cincea!
    "La sfarsitul lui februarie 1960, Radio Europa libera anunta ca scriitorul Petru Dumitriu se refugiase in Occident, impreuna cu sotia, trecand cu masina condusa de aceasta din sectorul sovietic al Berlinului in cel apusean. Ziarele, radioul si televiziunea din Romania au pastrat o tacere desavarsita in legatura cu acest eveniment. Peste o saptamana sau doua, profesorii de limba romana din scolile medii - asa li se spunea liceelor - le cereau elevilor din ultima clasa, a zecea, sa deschida pe banca manualul de literatura romana la paginile despre Petru Dumitriu si sa le rupa."
    http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-05-08&id=236938

    RăspundețiȘtergere
  2. Joe, sunt surprins (sau poate ca nu!) cat de mult ne potrivim la preferintele in fotbal. Sigur ca si eu sunt petrolist infocat si, ca atare, tin cu Liverpool (12 octombrie 1966 nu se uita!). Dar tin si cu Real (nu cu Barca, avand ca si tine prieteni cu care sunt in dezacord), iar de cand Cristiano a ajuns la Juve, tin si cu Juve (de fapt, e o dragoste mai veche, reinnoita, pentru ca Petrolul s-a numit initial Juventus Bucuresti). Si eu ma uit la meciurile lui Liverpool atat pe Eurosport, cat si pe live stream! Si acum, in ultima vreme, chiar merita! Faptul ca mai gasesc pe cineva cu aceleasi preferinte ma bucura mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am uitat sa ma semnez si vad ca aici nu-mi da automat numele. Marius Bazu

    RăspundețiȘtergere