vineri, 25 noiembrie 2022

Coana Chirița la DNA la Teatrul Independent Pitești

Într-unul din ziarele locale am văzut un anunț cum că vineri este un spectacol la Teatrul Independent Pitești. Auzisem de acest teatru, ba chiar văzusem unde funcționează, la subsolul unui bloc din proximitatea blocului unde stau. Cred că destinația originală a acestui subsol a fost adăpost antiaerian!?

După cum spune și numele, acest teatru este inițiativa privată a actriței Luminița Borta, sprijinită tehnic de soțul ei, Gabriel Cazan și cu scenografia realizată de domnul Remus Pătrugean. Îl știam pe Gabi de pe vremea, când în anii 90 avea o videotecă la Palatul Culturii Pitești care între timp a redevenit Curtea de Apel!

Așa că astăzi dimineața am trecut pe lângă localul teatrului și am sunat pentru o rezervare. Și m-am prezentat la teatru seara pe la 6.30 pentru că eram avertizat că sunt invitat la un pahar de vin. Am pregetat că ușa era închisă, până să-mi dau seama că trebuia să sun la o sonerie. Mi s-a deschis ușa și am coborât în incinta teatrului. Aici am fost întâmpinat de Gabi Cazan și invitat la un pahar de vin negru din Moldova de peste Prut. 


Sala este mignonă, cred că sunt în jur de 50 de locuri. Este interesant decorată și veți putea vedea imagini mai multe pe FB. 

Și a început piesa. Piesa este inspirată de teatrul lui Vasile Alecsandri cu nemuritoarea sa Chirița! Ca de obicei aceste spectacole s-au actualizat și iată, Chirița a ajuns la DNA. Textul sprințar al lui Alecsandri este actual pentru că isprăvnicia lui Bârzoi este o meserie echivalentă cu cele din administrația de azi și la fel de aducătoare de beneficii. Acum însă aceste beneficii tot pot aduce la DNA! În spectacol Luminița Borta a fost sprijinită de două și talentate actrițe Ania Herman, fiica ei și Andreea Cătușanu, fostele eleve ale acestei actrițe inteligente și subtile. Lumea a râs pentru că sunt lucruri de actualitate și inclusiv incorectitudinea politică, în faza cu țiganca care ajuns PR cu celebrul curcan dat de plocon. Normal, țigancă sună rău acum!

Dar, după ce spectacolul s-a terminat, doamna Borta ne-a rugat să rămânem să socializăm, a trebuit să îmi dezvălui meseria, erau notabilități piteștene, magistrați, avocați, dăscălimea lui Caragiale! Dar subtilitatea și umorul distinsei doamne au mai izbucnit când l-a prezentat pe Eduard Tomaziu, reporterul de la ziarul Argeșul, căruia i-a sugerat să nu mai facă reportaje de la înmormântări. Adevărul că și eu am citit un reportaj de la un astfel de eveniment și am făcut o burtă de râs!


În fine este frumos și voie bună la Teatrul Independent Pitești și-mi voi face timp să revin la proximul spectacol.




4 comentarii:

  1. Teatru independent, interesant si laudabil, dar "independent" fata de cine?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Independent-nu depindem de nimeni!...Bine, asa credem noi😥
      Depindem de tot: economia mondială, pandemii, frici, iarnă, vară...viață.
      Vă așteptăm mereu la spectacolele noastre!
      Cu drag,
      Teatrul Independent Pitești

      Ștergere
    2. Vlad, văd că Teatrul Independent a răspuns deja, dar ca ploieșteni și fini ai lui Caragiale s-o cităm pe Zița din O noapte furtunoasă: "Acu mi-e timpul, sunt jună, de nimeni nu depand"

      Ștergere
  2. Domnule Neguț,
    Vă mulțumim foarte mult pentru faptul că ați venit la spectacolul nostru, pentru faptul că ați întrat cu voie bună în povestea propusă de noi, pentru faptul că ați continuat povestea noastră cu această postare binevoitoare!
    Vă mai așteptăm, sunteți dintre oamenii care fac să se spună:"viața e frumoasă la Pitești!"
    Teatrul Independent Pitești

    RăspundețiȘtergere