joi, 27 ianuarie 2022

Sânziana Mircea la Filarmonica Pitești

Sânziana Mircea

Am pus acest titlu pentru că această foarte talentată pianistă este o mare surpriză prezența ei la un concert la Filarmonica Pitești. În această seară a fost însoțită de dirijorul italian Gian Luigi Zampieri. Programul a fost clasic vienez pentru că întâmplarea face ca în această zi de 27 ianuarie să se fi născut acum 266 de ani Mozart. 


Aș că în prima parte a concertului s-a cântat Concertul pentru pian și orchestră nr. 20 în re minor KV 466 de Mozart. 


La pian, cum am spus a fost prezentă Sânziana Mircea iar orchestra Filarmonicii Pitești a fost dirijată de Gian Luigi Zampieri. Concertul nr. 20 este unul din cele mai frumoase concerte ale lui Mozart. Eu îl prefer pe nr. 21, cum a mărturisit și Sânziana Mircea la finalul concertului, sau concertul nr. 25 care a inspirat Marsilieza.  Interpretarea a fost excelentă, cu o mare siguranță și controlul pianului. A fost bine acompaniată de orchestra condusă de Zampieri. Am remarcat și eu că dispariția ecranelor și formatul redus al secției de coarde sunt acoperite de suflători.

Zampieri

Aplauzele entuziaste au determinat-o  pe Sânziana să ne ofere un bis cu o creație personală împreună cu o tânără pianistă locală, elevă la Liceul de Artă Lipatti la 4 mâini și apoi încă o piesă personală cântată doar de Sânziana Mircea. 

În partea a doua a concertului am audiat Simfonia în re major 104 London a lui Haydn. Am audiat ultima lui simfonie bine interpretată de orchestra Filarmonicii Pitești condusă de Zampieri. 

A fost o seară de muzică încântătoare. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu