marți, 19 octombrie 2021

Uraniu de Adrian Rogoz și Cristian Ghenea


Că tot am scris în amintirile ploieștene de Colecția de Povestiri Științifico Fantastice am scormonit pe internet după Uraniu, acest roman și am avut surpriza să găsesc conținutul a două fascicule, al doilea și ultimul, dar m-am edificat! Au apărut în această colecție în numerele de început 8 la 14 din 1956. Romanul este neterminat. 



Este un roman de aventuri, nu de anticipație, desfășurat prin toată lumea. Modelul este clar Jules Verne. De fapt este o cursă în găsirea de zăcăminte de uraniu, asta în vreme ce Sovromul jefuia minereul de uraniu aflat în Apusenii românești. 


Are toate poncifurile vremii, pozitivii sunt sovieticii și comuniștii chinezi care mai aveau bătăi de cap cu chankaișiștii. Apare și un speolog român, apar și copii, doar am zis că modelul este Jules Verne. Negativii sunt evident un american și un neamț, fost SSist, stipendiați, de un trustman, nu businessman! Asta era salata pe care o serveam ca lectură în romanele copilăriei. 


Am să vă dau coperțile acestor fascicule găsite pe internet și un portret al autorului Adrian Rogoz, care a repauzat, normal în Germania occidentală, ca toți autorii de salate ideologice comuniste.

Adrian Rogoz


Un comentariu:

  1. Ștefan din Toronto19 octombrie 2021 la 09:43

    Credeam ca-mi spui de pretul uraniului.
    A luat-o tare in sus. (vezi attachment)

    Energia nucleara reinvie. Centralele pe carbune sint
    prea poluante si desfiintate. Energie Solara si Eoliana
    sint de prea mica putere si merg doar in regim de baza.
    Singura solutie este reinvierea energiei nucleare.

    China, India, Rusia si multe alte tari construesc multe
    centrale nucleare.

    Germania si alte tari Europene au desfiintat multe centrale
    nucleare si acum sint in MARE criza de energie.

    https://www.cameco.com/invest/markets/uranium-price

    RăspundețiȘtergere