luni, 21 septembrie 2015

Ultima zi a Festivalului Enescu

Ieri s-a desfăşurat ultima zi a festivalului Enescu la Cinema Trivale.
Eram presat de tot felul de evenimente sportive, fotbal, rugbi, dar am plecat la 16.30 să audiez recitalul de pian Christian Zacharias.

Recital Christian Zacharias


Christian Zacharias
Zacharias este unul din cei mai importanţi pianişti ai momentului. El a oferit un recital la Sala Ateneului Român. Evident cu spectatori cocoţaţi pe podiumul de concert pentru a suplini lipsa cronică de locuri a acestei săli.
Recitalul a fost deschis cu Rapsodia în si bemol minor op. 79/1 de Brahms o piesă armonioasă şi destul de scurtă. 
A urmat apoi Kreisleriana de Schumann. Este o piesă scrisă de Robert Schumann în opt mişcări şi dedicată special lui Chopin, iar numele este inspirat din scrierile lui ETA Hofmann care a scris despre cantorul Johannes Kreisler. Interpretarea ne-a revelat marile calităţi ale lui Zacharias. Îmi amintesc că venea cu Orchestra din Laussne să cânte Mozart. 
 
A urmat partea a doua a piesei lui Brahms, Rapsodia în si bemol major op. 79/2.

După pauză Zacharias ne-a interpretat Sonata în si bemol major D960 de Schubert. Este una din ultimele lucrări ale compozitorului şi interpretarea a fost de maximă perfecţiune.
Zacharias a primit aplauzele cuvenite pentru regalul muzical.

Concertgebouw
 
Concertgebouw
Seara la 19.30 la Sala Palatul s-a produs ultimul eveniment muzical al Festivalului, al doilea concert a faimoasei Royal Concertgebouw Amsterdam condusă de Andris Nelsons.
Andris Nelsons
În prima parte am audiat Simfonia nr. 2 în re major op. 73 de Brahms. Este o simfonie foarte melodioasă, Brahms avându-l în suflet pe Beethoven. Concert maestru era colegul lui Prunaru care lipsea. Interpretarea acestei simfonii a fost la standardele de excelenţă ale acestei orchestre.
Nelsons şi Prunaru
După pauză a revenit şi Prunaru concert maestru. Şi piesa din deschiderea celei de-a doua părţi a fost Rapsodia nr. 2 în re major op.11 nr.2 de Enescu. Este pandantul primei rapsodii, fiind mult mai melancolică şi cu superbitatea enesciană în a face din inspiraţia folclorică o muzică genială, cum spunea Ministrul Ionuţ Vulpescu citându-l pe Daniel Barenboim: Enescu forever.
A urmat Daphnis şi Chloe de Ravel şi la insistenţa publicului un bis cu Clair de lune de Ravel.

Un final de mare clasă a acestui festival.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu