Duminică şi luni a
continuat festivalul de teatru de studio în a XVIII-a sa ediţie. Cestiunile
importante la ordinea zilei m-au făcut să scriu mai târziu despre piesele pe
care le-am vizionat, aşa că am să fac un singur calup cu zilele de duminică şi
luni.
Şcoala de
proşti de Mircea M.
Ionescu Teatrul Tudor Vianu, Giurgiu
La Giurgiu nu treci doar
în Bulgaria când vrei să ajungi în Grecia, dar poţi merge şi la teatru. Trupa
din Giurgiu se numeşte Tudor Vianu şi se află sub direcţia cunoscutului
comentator de sport, umblat şi pe meleaguri americane, Mircea M. Ionescu. El
este pe deasupra şi dramaturg. Şi a scris o comedie amară inspirată din
realitatea directă şi recentă românească. A devenit o realitate o majoritate
dintre absolvenţii de liceu nu mai reuşesc să treacă examenul de bacalaureat.
Pe această temă se dezvoltă acţiunea piesei, având în
centru doi tineri căzuţi.
Unul, Boss (Alexandru Mike Gheorghiu de la Nottara) visează să ajungă
profesionist de badmington???!!!, iar
prietenul Nico (Mihai Rîpan) vrea să
devină un virtuoz al
ţambalului, el fiul unui chirurg faimos. Ei nu sunt proşti
sau tâmpiţi, după expresia binecunoscută a unui politician de la noi,sunt doar
rebeli şi neadaptaţi. Apare şi tatăl lui Boss (Alexandru Georgescu
Teatrul
Naţional), instalator pe la ambasade străine? adică ceva cu iz de securist şi
şefa comisiei de bacalaureat (Maria Teslaru Teatrul
Naţional), o acritură cu
aer pesedist care taie orice aluzie privind plagiatul. Trimişi la biroul
Forţelor de Muncă dau şi de o fluşturatică (Gabriela Munteanu), clar ajunsă pe
pile într-un loc complet nepotrivit pentru cerinţele postului. Piesa
reflectă în registrul comic dezorientarea din societatea românească şi
spectatorii aflaţi chiar pe scena Sălii Mari improvizată studio au aplaudat
meritat pe artişti. În final m-a abordat chiar autorul şi mi-a strâns mâna, îi
plăcuseră reacţiile mele din timpul piesei.
Mondeni-tăţi
2 Teatrul
Coquette Bucureşti
Îmi reamintesc că am
văzut o primă parte a acestui spectacol de tip tocşou cu vedete autohtone acum
doi ani. Regizoarea Ingrid Bonta
ajutată de Pavel Bârsan pe post de moderator,
comper, intervievator invită în scenă diverse fufe cu aer de vedete,
popularizate în tabloide de succes de tipul lui Click!
Vedetele interpretate
de două talentate actriţe Ruxandra Bălaşu, pe
care mi-o reamintesc de la
spectacolul trecut şi Laura Voicu. Prima
interpretează rolul de ingenue, ochi
alunecoşi, inimă zburdalnică, iar cealaltă de vampe, unele cu aer de
intelectuale. Cea mai comică
situaţie este când apare vampa transformată în
moldovancă aprigă şi soacra ei, fost ingenuă transformată într-o băbătie
vicleană.
A fost şi un intermezzo cu o reclamă tâmpită cu CFR şi spălatul.
Recunosc că la un
moment dat mi-a pierit tot râsul, gândindu-mă că realitatea turului II al
alegerilor prezidenţiale, mă va arunca în epoca pontificată, după nişte ştiri
pe surse care spuneau că Ponta se alege. Realitatea politică de după piesă era
alta şi până la urmă binele înfrânge răul.
Taina Mânăstirii de John Pielmaier
Teatrul de Arte Deva
Piesa s-a jucat
din nou în studioul improvizat de pe scena Sălii Mari a Teatrului Davila. Piesa
este o parabolă de spre iubirea de Dumnezeu şi pune în discuţie imaculata
concepţiune. La o mânăstire vine în anchetă o doctoriţă psihiatru care
investighează
naşterea şi moartea unui copil conceput de una din tinerel
călugăriţe. Doctoriţa are discuţii extinse de sora şefă despre misterul conceperii
şi morţii copilului. De fapt psihiatra foloseşte hipnoza ca să afle secretul şi
evident nu află nimic. Nu mi s-a părut mare scofală cu tot efortul celor trei
actriţe notabile: Isabela Hasa, Cristina Lazăr şi Adriana Sâncrăian.
Sex, Drogs, Gods & Rock'N'Roll Compania Aradi Kamaraszinhaz - Arad
Această
piesă este un melanj one man show pe
texte de Eric Bogossian şi Jose Saramago. Timp de o oră remarcabilul actor Harssany
Attila susţine un monolog pe mai multe personaje.
După
cum am cercetat netul Sex, Drogs & Rock'n'Roll aparţine dramaturgului şi
actorului Bogossian, iar vocile lui Moise, Noe, Cain aparţin lui Saramago.
Piesa
prezenta un impediment pentru spectatorii români fiind vorbită în ungureşte şi
trebuind să descifrăm subtitlurile care simţeam că nu întotdeauna băteau cu ce
spunea actorul.
Partea
cea mai consistentă este cea droguri şi sex. Este şi o diatribă care citită te
umplea de jenă, bine ca a fost spusă-n ungureşte, altfel ne ofilea
urechile.
Dar
performanţa actorului a fost cu totul remarcabilă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu