miercuri, 20 martie 2024

Traviata la Pitești



Am fost în această seară de 20 martie la operă la Sala Sindicatelor. A fost a doua oară când am fost la operă și asta s-a întâmplat acum cam 50 de ani unde am fost tot aici la Pitești la Lucia di Lamermoor și dacă mi-aduc aminte s-a cântat în românește. Nu eram un amator de operă, dar am avut ocazia să urmăresc la Cinema Trivale operă transmisă în direct de la Covent Garden. Prima a fost Nozze di Figaro și apoi încă trei opere de la Londra și de atunci am devenit un mare amator de operă. Așa că am mers bucuros la acest spectacol de la Pitești. 

Vreau să spun ceva important. Opera Traviata a lui Verdi este inspirată din Dama cu camelii a lui Alexandre Dumas fiul. A fost făcută și o piesă de teatru văzută de Verdi și care i-a trezit interesul să facă o opera din această piesă. Opinia mea este că cea mai reușită este opera lui Verdi care are geniul marelui compozitor și este cea mai potrivită pentru această melodramă. Sala a fost plină ochi și mă miră că la Cinema Trivale am fost mai mult singur, poate de vină a fost cinematograful care nu a făcut reclamă la spectacole de primă mână.

Spectacolul pus în scenă cu sprijinul orchestrei, corul, baletul Teatrului Național de Operă și Balet Oleg Danovschi din Constanța și orchestra a fost dirijată de Tiberiu Oprea. Ca de obicei cârligul care era soprana italiană Renata Vari a fost bolnavă și a fost înlocuită cu mult succes de Laura Eftimie. În rolurile Germont fiul, tenorul Doru Iftene și Germont tatăl Daniel Pop. Artiștii au dat dovadă de un înalt profesionalism și la fel și orchestra care a susținut bine superbele arii ale operei. Sunetul a fost foarte bun pentru că artiștii aveau microfoane care au permis audiția bună, cu toate că la un moment dat sonorizarea a dat greș cu orchestra.

Melomanii prezenți au avut parte de un spectacol foarte reușit și au aplaudat îndelung.

Pozele mele nu sunt grozave, îmi cer scuze.


2 comentarii:

  1. Asa sa faci Jo, sa te duci la opera la Pitesti din 50 in 50 de ani...apoi mai vedem .Multa sanatate pentru a realiza asta,.. nici nu m-as mira prea tare , cu descopririle in mod exponential in orice domeniu , inclusiv medicina , ma pot astepta ca "maine" sa se gaseasca elixirul tineretii doar printr-un simplu click.
    Asa ca , hai sa ne vedem la al 5-lea concert de opera de la Pitesti...daca ma inviti ( platesc eu...) D.M.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate devii amator de opera? Eu m-am «trezit» tarziu cand ne-am mutat la Paris, insa ce placere mare!
    Am lucrat ani de zile in strada und locuia Verdi si dupa colt iubita lui, cea ce l-a inspirat pe langa Dama cu Camelii sa compuna Traviata. Mai profund insa mi se pare Don Carlo, daca esti curios…
    Pe curand poate in Romania!

    RăspundețiȘtergere