joi, 21 martie 2019

Dirijorul Mihnea Ignat la Filarmonica Pitești

Da, pentru că evenimentul important a fost că tânărul dirijor Mihnea Ignat a fost invitat în această seară să dirijeze Filarmonica Pitești. Și a stabilit un program foarte bun.

Concertul a debutat cu Uvertura Egmont a lui Beetoven. Această piesă muzicală este legată de piesa Egmont a lui Goethe. Eu am avut o memorie a acestei piese ascultată pe vremuri la microfon cu Mihai Popescu în rolul tragic al lui Egmont. Dar Beethoven este cel care l-a nemurit pe Egmont. Pentru că acestă piesă muzicală este foarte des cântată în deschiderea concertelor. 
Orchestra
Piesa lui Beethoven este solemn funebră, iar dirijorul Mihnea Ignat mi-a spus că melodia de bază este o sarabandă, care amintește de ducele de Alba, trimis de regele Spaniei să-l omoare pe contele Egmont. 
Această melodia a fost imnul revoluționarilor maghiari din 1956, pentru că Egmont ca și Beethoven luptau pentru libertate.
Mie îmi place foarte mult pentru ritmul ei care îmi amintește și de Simfonia a V-a.
Miruna Vidican și orchestra
A urmat apoi Piesă de concert pentru harpă și orchestră de Gabriel Pierne, compozitor francez impresionist. Haridica a fost solista la harpă. Interpretarea ei a trezit aplauze și genereoasă ne-a oferit și un bis. 
În parte a doua a concertului am audiat Simfonia a doua Malorossia - Mica Rusie aparținând genialului compozitor Ceaikovski. Are izvor de inspirație și muzica folclorică a Ucrainei, pe care am detectat-o de abia în ultima parte a simfoniei. Interpretarea orchestrei Filarmonicii Pitești condusă de Mihnea Ignat a stârnit vii aplauze.  
Cu Mihnea Ignat și Miruna Vidican

A fost o seară muzicală foarte reușită!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu