vineri, 15 martie 2019

Theo Wolters la Filarmonica Pitești


În această seară am avut din nou plăcerea să-l avem în mijlocul nostru pe simpaticul dirijor olandez Theo Wolters. 
Și ca de obicei programul a fost deosebit.

Concertul a debutat cu Concertul pentru pian și orchestră în do minor nr. 24, KV 491 de Mozart. Solista acestui concert a fost tânăra  pianistă Monica Florescu. Concertul lui Mozart scris prin 1785/86 și a fost admirat pentru compoziția lui de către Beethoven și Brahms.
Monica Florescu, Theo Wolters și orchestra Filarmonicii Pitești
Interpretarea Monicăi Florescu a fost cuceritoare și ne-a oferit și un bis cu o Nocturnă de Chopin.
În primul rând al sălii se află un domn în vârstă foarte elegant îmbrăcat cu un sacou vânătoresc bavarez, care este obscen de scump și care o încuraja pe solistă. Am aflat la pauză că este tatăl Monicăi Florescu, un distins avocat. M-am bucurat pentru că de departe de la balcon îmi părea a fi unul din dezagreabilii jurnaliști locali, care se gudură pe lângă putere.
În partea a două a concertului am audiat Simfonia  în re  minor de Cesar Franck.
Este o compoziție complicată, romantică și sumbră chiar în prima parte, care apoi să fie mult mai luminoasă spre finalul care mi-a părut extrem de cunoscut.
Simfonia scrisă de belgo francezul Franck a fost rău primită în epocă anii 1880. De ce? Pentru că simfonia era apanaj german și în Franța post Războiul franco-prusac din 1871 domina un antigermanism vehement. 
Theo Wolters a condus cu fermitate și siguranță orchestra Filarmonicii Pitești și a rezultat un spectacol foarte reușit.
Theo Wolters, Monica Florescu și cu mine


Un comentariu:

  1. N-ai mai postat demult ... Imi place cum inserezi cate o piscatura cu iz poltic, de ex "gudura"!

    RăspundețiȘtergere