joi, 2 iunie 2022

Spook Street de Mick Herron



















Am procurat cam toată seria Slow Horses, scrise de Mick Herron, romane de spionaj despre contraspionajul britanic. Mick Herron este un critic acerb al serviciului de contraspionaj MI5 și îl acuză de tot felul de conspirații.  După cum am mai scris, am văzut ecranizarea foarte reușită a primei cărți Slow Horses cu Mike Oldman în rolul lui Jackson Lamb șeful Slough House și Diana Taverner (Kristin Scot Thomas), adjuncta MI5 autoare a tot felul de operațiuni nereușite în care încearcă să dea vina pe alții. 

Acest Slough Horses este o sucursală a MI5 cu sediul în Regents Park. Aici sunt ciurucurile MI5, dar acești agenți Slow Horses se dovedesc mult mai eficienți decât cei din sediul central.

Romanele lui Mick Herron suferă fde un defect după mine. Herron îl are ca model pe John Le Carre, care scria artistic, ca un mare romancier. Am citit un roman foarte prost tradus din Le Carre pentru că trebuie să te pricepi la engleză ca să- traduci Le Carre, ca și de exemplu Shakespeare hahaha! Mick Herron se trudește fiind greoi și asta deservește un roman de acțiune.

Spook Street - Strada Spionilor  debutează cu un flash mob al unor tineri la mallul Westacres. Aici se insinuează un individ care este terorist sinucigaș și care provoacă un carnagiu. MI5 îl identifică, dar este inexplicabil pentru că este englez autentic neradicalșizat de islamism.

Pe de altă parte River Cartwright este îngrijorat că bunicul său David, sau OB (Old Bastard!) a dat  în damblageală. OB a ocupat postul lui Diana Taverner cu 20 de ani în urmă. Taverner explică lui Whelan, noul First Desk că individul terorist ar fi legat de MI5! 

Între timp la casa bătrânului sosește nepotul, dar bătrânul bănuiește că este străin și-l împușcă. MI5 alertat sosește la fața locului și cadavrul cu fața desfigurată este identificat de Jackson Lamb ca fiind River, nepotul. OB este dispărut! Lovitură de teatru! OB este dus de nepotul River la Catherine Standish să fie protejat, într-adevăr cel ucis semăna fizic cu River. River pe de altă parte își însușește pașaportul acestui asasin și pleacă în Franța la ferma Les Arbres. Acolo era un comunitate condusă de Frank, un dement, fost CIA care creștea tineri care să se comporte ca niște teroriști, proiectul Kookoo de pe vremea Războiului Rece coordonat chiar de OB.

Teroristul de la Westacres era crescut de Frank, dar scăpase de sub control. Ca să-și șteargă urmele Frank pleacă în Anglia la Londra cu Bertrand, un asasin pregătit de el ca să-i execute pe toți care știau de proiectul Kookoo, în frunte cu OB. Bertrand ajunge la Slough House, execută doi agenți, dar este doborât de Jackson Lamb cu o sticlă de whisky aruncată precis în capul teroristului!

River face cunoștință cu capul teroriștilor Frank și află lucruri interesante, Acesta totuși îl aruncă în Tamisa, dar este salvat de o colegă. Frank este arestat de MI5 și totul se termină cu bine. Să vedem ecranizările!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu