sâmbătă, 11 iunie 2022

Slow Horses de Mick Herron



















Mick Herron este un autor britanic de romane cu spioni în genul lui John Le Carre. După ce am văzut ecranizarea sub formă de serial a acestui roman am căutat romane de acest autor. Și cum se face că am citit ultimul roman din serie Slough House. Iată că după alt roman din serie Spook Street am terminat primul roman al seriei, Slow Horses. Cum am scris slow horses ar fi rebuturile spionilor din MI5, contraspionajul britanic și ei sunt localizați într-o clădire anonimă din zona Barbican, Slough House. Acest Slough House este condus de un veteran al războiului rece, Jackson Lamb. Tipul este mereu în contradicție cu adjuncta MI5 Second Desk, Diana Taverner, care de fapt este spioană, pentru că șeful MI5 este un politician. Diana Taverner este o arogantă nenorocită care  declanșează operațiuni secrete care se termină catastrofal. În serial sunt excelent interpretați de Gary Oldman și Kristin Scott Thomas. Este prima oară când personajele dintr-un roman au o figură, cea din serial. Serialul este o ecranizare fidelă a romanului cu excepția finalului modificat din rațiuni de  cinematografie.  

Recomand să fie văzut serialul care continuă în perioada următoare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu