joi, 21 februarie 2019

În așteptarea primăverii


Programul propus de tînărul dirijor clujean Matei Pop a debutat cu Serenada pentru orchestră de coarde de Elgar, o piesă scurtă care poate debuta un concert.

A urmat apoi o bijuterie muzicală Concertul pentru vioară, pian și orchestră de coarde în re minor de Felix Mendelssohn. Uimirea este că acest concert superb, complex și romantic a fost scris de Mendelssohn la 13 ani! Da, Mendelssohn a fost un mic geniu în stilul lui Mozart. 
Matei Pop și orchestra de coarde
Soliștii concertului au fost tinerii interpreți Anca Vasile Caraman la vioară, și italianul Alessandro Trebeschi. Orchestra de coarde condusă de Matei Pop a acompaniat cu acuratețe pe cei doi soliști. Vrei nu vrei, ca dirijor trebuie să te sprijini de pian, cum amuzat și-a adus aminte Matei Pop că am scris la precedenta sa apariție la Pitești. 

Interpretarea reușită a celor doi soliști a fost viu aplaudată și cei doi artiști ne-au oferit un bis cu cantabile de Paganini.
Anca Vasile Caraman și Alessndro Trebesch
După pauză a urmat piesa amintită în preambul, Simfonia I în si bemol, major, a Primăverii a lui Robert Schumann. Este o compoziție muzicală pentru care a primit multe încurajări de la tânăra sa soție pianita Clara Wieck. 
Este o compoziție alertă, plină de ritm cu contribuția alămurilor.până să se întoarcă spre public.  Finalul a fost neașteptat pentru că dirijorul Matei Pop  a ezitat câteva momente, dar publicul a aplaudat apoi generos interpretarea orchestrei și a dirijorului ei. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu