Nu am fost martor la
toate spectacolele, cele pe care le-a lansat Teatrul din Piteşti le voi vedea
ulterior. Spectacolele au avut preţul modic de 15 lei de spectacol (că mă tot
întreba o prietenă cât cost un bilet) ;i mi-am putut face o imagine despre
starea actual[ teatrului şi tendinţele sale.
Am văzut nu numai
teatru de studio, ci şi montări făcute la Sala
Mare, nu numai în studioul Liviu
Ciulei, sau pe gradenele de pe scena sălii mari.
Am văzut o piesă să
zicem mai clasică cu frustrările tipic anglo-saxono-irlandeze în în Regina frumuseţii din Leenane jucat de teatrul Jeam Bart din Tulcea.
Am văzut şi o comedie
clasică în Zeul măcelului de Yasmina Reza jucat de Teatrul
Mihai Eminescu din Botoşani, care a şi fost ecranizată de Polanski.
Piesa cea mai bine
jucată şi pusă în scenă a fost piesa de la Naţional, Orchestra Titanic a lui Hristo Boichev dramaturg bulgar
cu cotă la Londra. Este o piesă din genul teatrului absurdului, Boicev fiind
urmaşul lui Ionesco, dar mai ales al lui Beckett.
Dar pentru mine
spectacolul care m-a încântat pus şi simplu a fost muzicalul Cats de la Teatrul Matei Vişniec
Suceava. Este un spectacol original, cu actori care cântă, dansează, dar şi
interpretează la diverse instrumente. Cred că a fost cea mai simpatică
replică la muzicalul londonez.
Am urmărit şi două
monodrame recitaluri de actriţe în Cinema
Curcubeu şi The Show must go on, tipice
pentru teatrul de studio, cu resurse scenice reduse.
Acum privind la
teatrul experimental am avut spectacolul trupei din Chişinău cu Hamlet. Mai exact cu o punere în scenă
după Hamlet. Ideile au fost interesante privind scenografie cu două platforme
metalice mobile pe care urcau şi coborau actorii, apoi costumaţia care aducea
cu a trupelor Omon de represiune din Rusia. Altă idee interesantă este ipostaza
lui Polonius în cea de ofiţer de KGB şi faptul că Hamlet este urmărit şi
supravegheat de kaghebişti. M-a deranjat faptul că i-au zis Hamlet, mai bine
zis se putea numi o adaptare după Hamlet.
Şi acum ajung la
punctul culminant al teatrului experimental, piesa Autorul pusă în scenă de Bobi Pricop, regizor din noul val la
Teatrul din Craiova. Totul a fost incitant şi interesant cu actorii
vorbind din mijlocul spectatorilor, până la finalul în care dramaturgul englez
cade într-o pornografie oripilantă. După mine Pricop putea găsi o altă
finalizare a piesei, tot în registrul cruzimii minus oribilitatea finală.
A fost deci un
festival interesant şi incitant şi aştept cu nerăbdare viitorul festival, cu
piese curajoase şi incitante cu alternative la teatrul clasic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu