joi, 16 ianuarie 2020

Primul concert al anului la Filarmonica Pitești - clasicismul vienez

A început parte a doua a stagiunii dela Filarmonica Pitești prin concertul de azi din 16 ianuarie.

Dirijorul acestui concert a fost Alexandru Ganea, dirijor mai mulți ani al Filarmonicii Pitești.

Programul pe care l-a propus Alexandru Gamea a fost din clasicismul vienez.

Concertul a debutat cu Uvertura la Clemenza di Tito a lui Mozart. Opera lui Mozart este realizată în 1791, anul morții lui Mozart. Piesa este sobră anunțând acțiunea operei. 
Alexandru Ganea și orchestra Filarmonicii Pitești
 A urmat apoi Concertul pentru oboi și orchestră în do major, KV 314.
Solistul a fost oboistul Filarmonicii Pitești Raymond Cinpoeșu. Concertul este unul din cele mai cunoscute ale lui Mozart, eu l-am audiat mereu dimineața la România Muzical. Este o piesă concertistică extrem de grațioasă, specific mozartiană. 
Cinpoeșu a fost o apariție extrem de plăcută în calitate de solist concertist. Am aflat cu această ocazie că are studii la Londra și este un real atu pentru orchestra Filarmunocii Pitești. Orchestra condus de Ganea a sprijinit partea solistică și a ieșit o interpretare viu aplaudată.
Raymond Cinpoeșu
În partea a doua am audiat Simfonia în re major 104 London a lui Haydn. Este ultima din cele 12 simfonii scrise de Haydn pentru publicul londonez. 
Cea mai cunoscută parte a acestei simfonii este partea a II-a. Cum spunea un critic muzical are influență folclorică este un dans austriac tradițional.


Am audiat un concert frumos și reușit la începutului 2020.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu