Sevastian Tudor şi Emil Boroghină |
Sunt
interesat de teatru din studenţie. Îmi amintesc cu colegul şi amicul Gigi
Lucaciu m-a luat la Teatru Nottara prin toamna lui '67 şi plăcerea a rămas.
Văzusem şi ceva piese la Teatrul din Ploieşti în liceu dar am ratat pe Caragiu
starul teatrului.
Acum este o ocazie pentru mine să văd care este starea teatrului contemporan. Citesc rubrica Oanei Stoica de la Dilema veche care promovează teatrul experimental şi asta m-a făcut curios să văd acest festival de câţiva ani pentru că este teatru cu resurse minimaliste şi actori puţini.
Acum este o ocazie pentru mine să văd care este starea teatrului contemporan. Citesc rubrica Oanei Stoica de la Dilema veche care promovează teatrul experimental şi asta m-a făcut curios să văd acest festival de câţiva ani pentru că este teatru cu resurse minimaliste şi actori puţini.
Festivalul
a fost deschis la ora 17, azi 20 noiembrie printr-o cuvântare a directorului
teatrului Davila, Sevastian Tudor, la Sala Studio Liviu Ciulei.. Au mai vorbit
regizorul teatrului din Kraguevac, Serbia şi preşedintele juriului Emil
Boroghină. Am aflat că Festivalul a fost inaugurat în 1980, dar a ţinut doar 3
ediţii. A fost reluat în anul 2000.
A
urmat apoi piesa dramaturgului rus Alexandr Mardani. Aveam un interes special
pentru că piesa era tradusă de amicul meu, Cristi Sabău şi de Iulia Guţu,
tovarăşa lui de viaţă basarabeancă şi bibliotecară la Colegiul IC Brătianu.
Daniela Butuşină Foursin şi Ramona Olteanu |
Piesa
reflectă situaţii contemporane valabile atât în Rusia dar şi la noi.
Piesa
debutează cu sosirea în apartament a Ritei o doamnă între două vârste, Rita
interpretate de Daniela Butuşină Foursin. Rita vorbeşte la telefon cu mama ei
şi fiica care este studentă. Se pare că Rita se ocupă afaceri imobiliare, fostă
profesoară de franceză.
Ramona Olteanu |
Apare
o tânără care este Katia (Ramona Olteanu), studentă la medicină trimisă de bossul
Gleb să joace rolul fiicei pentru un client.
Uşor, uşor ne lămurim că vor avea
oaspete un bărbat şi că treaba este de fapt prostituţie. Între cele două femei
domneşte o neîncredere reciprocă, pentru că Katia este combinată cu un tinerel
şi pentru că nu ştie nimic despre ea. În partea a doua a piesei în apartamentul
răvăşit cele două femei sunt disperate pentru că acest client cu care s-au
distrat, sau la distrat a murit asfixiat cu o pernă de către tânăra Katia. Cele
două complotează cum să scape de cadavru.
Şi
pleacă să cumpere apă minerală. Mortul se trezeşte din beţie şi pleacă şi când
se reîntorc acestea răsuflă uşurate că au scăpat de crimă. Rita mărturiseşte că
în noua sa îndeletnicire a fost împinsă de rakeţi şi mafioţi pentru că a accidentat
cu maşina pe cineva şi a trebuit să plătească despăgubiri accidentatului
intrând în contact cu interlopii. Katia are o poveste asemănătoare, studentă
fii d trebuie să-şi susţină material studiile şi meseria de curvă este cel mai
simplu de făcut.
Când
să se despartă uşurate la uşă se aud bubuituri şi cele două femei cad secerate
sub gloanţele mafiote.
Piesa
este interesantă cu subiect poliţist, dar suferă de lungimi care puteau fi
evitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu