De mult nu am mai
văzut un film american care să-mi trezească atâtea surprize. Este foarte
teatral, foarte Broadway.
Cineaştii de la
Hollywood au o fascinaţie pentru Broadway, pentru teatru de acolo.
Eroul filmului este
un actor de succes la Hollywood care vrea să pună în scenă o piesă a unui autor
american Raymond Carver. Interpretul personajului este Michael Keaton care
întrupează perfect personajul, a jucat în două filme Batman, aici el este interpretul
lui Birdman, erou echivalent, a cam fost uitat la Hollywood. Piesa lui Carver
este o dramă tare de tipul lui Tenesse Wiliams, Edward Albee şi alţi dramaturgi
la fel.
Riggan Thomas vrea să
se relanseze acum pe Broadway şi foloseşte ocazia acestei piese, îl impune în distribuţie pe
alt actor de mare forţă, pe Mike (Edward Norton), cu care intră inevitabil în conflict
pentru că are impresia că îi ia faţa. Toţi actorii vor să fie cât mai realişti,
mai mult decât realişti, hiperrealişti, Keaton aproape se sinucide folosind un
pistol adevărat la premieră.
În acelaşi timp alter
ego-ul îl întărâtă spunându-i ce forţe supranaturale posedă. Interpretarea este
fără cusur, la fel de expresive sunt şi personajele feminine, fiica lui Riggan
(Emma Stone), partenera de scenă Emily (Naomi Watts).
Filmul este o
bijuterie de interpretare, măcar pentru asta trebuie văzut!
Degeaba incerc sa fiu cusurgiu din cand in cand, in cazul asta n-am de ales si sunt de acord cu tine in privinta parerilor si a recomandarii!
RăspundețiȘtergere