Debutul acestei seri
a fost infernal! Autocarul era plin ochi, erau oamenii îngrămădiţi pe culoar.
Amicul Radu V. a renunţat.
Eu am ajuns cu chiu
cu vai acolo şi m-am repezit în viteză spre sala de muzică, mi-am adus un scaun
să stau în faţă confortabil.
Seara a debutat cu
prezentarea obişnuită a doamnei Saviana Diamandi pe muzică de Lipatti pusă de
domnul Ilie Maşala, organizator al acestui festival muzical de la conacul
Lipatti de la Fundăţeanca, împreună cu doamna Diamandi.
Programul marii
virtuoze Ilinca Dumitrescu era variat
şi complex.
Se începea cu barocul
Scarlatti, se trece prin clasici, apoi romantici, ca să se termine cu
compozitorii români clasici şi moderni.
Aşa că la început au
fost patru exerciţii pentru
clavecin - sonate de
Domenico Scarlatti.
A urmat apoi Fantezia în re minor de Mozart.
A urmat apoi
bijuteria muzicală Bagatela Fuer Elise de Beethoven.
Şi apoi a urmat
Chopin: Două mazurci, Valsul în diez major şi altă bijuterie
muzicală Fantaisie Impromptu op.66.
Acesta a fost
climaxul recitalului bucata muzicală care m-a impresionat cel mai tare.
Execuţia a fost perfectă, ascult chiar acum când scriu această piesă de pe Youtube!
A urmat o nouă piesă de
atmosferă romantică Arabeske de Schumann.
Am ascultat şi o
piesă foarte frumoasă şi tristă scrisă de Ciprian Porumbescu, Nocturna nr.2 (Souvenir de Nervi).
Porumbescu a deschis
seria de piese de români şi a urmat Enescu cu o piese dintr-un registru modern,
Melodie şi Carillon din Suita nr 3, op. 18.
Apoi tot un
compozitor modern contemporan, Messiaen cu Le
merle noire.
În final doamna
Dumitrescu ne-a oferit Toccata (Joc
Dobrogean) de Paul Constantinescu.
Generoasă, marea
pianistă ne-a mai bucurat cu bisuri cu două piese pe teme populare de Paul
Constantinescu, ultima pe o temă a unui cântec di Topoloveni!
Chiar dacă a fost
prea multă lume şi cam prea mare foiala, seara a fost splendidă.
Am luat covrigul şi
paharul de vin Conu' Alecu şi ne-am reîntors la Piteşti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu