Orchestra Filarmonicii Bucureşti condusă de Boian Videnoff |
Iată că în fine s-a
produs un eveniment la Serile Lipatti.
Din discuţia cu
doamna Saviana Diamandi am înţeles că nouă conducere a judeţului nu prea este
interesată de cel mai deosebit eveniment cultural al judeţului, Serile Lipatti de la Conacul Fundăţeanca,
Leordeni.
Aici noi cei din
Piteşti am putut audia mari muzicieni români şi străini în ambianţa feerică a
pădurii din jurul Conacului Lipatti. Păcat!
Şi programul a fost
cu adevărat un regal.
Orchestra
Filarmonicii Bucureşti condusă de Videnoff a deschis concertul cu Uvertura Coriolan op. 62 a
lui Beethoven. Este inspirată de piesa lui Henric Joseph von Collin mai degrabă
decât de piesa lui Shakespeare. Este o piesă cu care orice concert de ţinută
debutează.
A urmat Concertul nr. 1 pentru pian şi
orchestră în si bemol minor op. 23 de
Ceaikovski. Este unul din culmile concertului pentru pian care au fost vreodată
create şi are o măreţie şi un dramatism excepţional. Introducerea şi finalul
sunt teme extrem de frecvent întâlnite şi audiate. Mie acest concert mi se pare
că l-a inspirat şi pe Grieg pentru concertul său pentru pian.
Solista concertului
Plamena Mangova a descifrat strălucit acest concert bine acompaniată de
orchestra Filarmonicii Bucureşti condusă de Videnoff. Interpretarea a fost
îndelung aplaudată de melomani şi doamna Mangova ne-a oferit bis o nocturnă de
Chopin şi o piesă a unui argentinian.
În parte a doua a
concertului orchestra condusă de Videnoff ne-a oferit Simfonia a 3-a op. 90 în fa
major a lui Brahms.
Această frumoasă
simfonie brahmsiană şi-a cunoscut celebritatea pentru partea a treia
popularizată de filmul Aimee vous Brahms cu Ingrid Bergman
şi Anthony Perkins.
Audiţia la Ateneu
este deosebită datorită calităţilor acestei săli de muzică şi noi piteştenii
mai aşteptăm ca să avem sala de muzică a filarmonicii locale la un nivel
onorabil.
Plamena Mangova Saviana Diamandi şi cu mine |
Îi mai mulţumesc
odată doamnei Diamandi că ne oferă aceste prilejuri deosebite.
PS De câte ori revăd Sala Ateneului îmi amintesc de figura aristocratică a lui Mircea Şeptilici tronând în loja din stânga scenei. Acest descendent de vechi boieri moldoveni şi actor de spumoase comedii franţuzeşti, care l-au dus la sfârşitul vieţii în Canada, la Montreal a fost implicat şi în afacerea Tămădău în 1947 care l-a băgat în puşcărie cu ceilalţi lideri PNŢ în frunte cu Iuliu Maniu, care îmi creşte stima pentru această legendă a artei dramatice româneşti.
PS De câte ori revăd Sala Ateneului îmi amintesc de figura aristocratică a lui Mircea Şeptilici tronând în loja din stânga scenei. Acest descendent de vechi boieri moldoveni şi actor de spumoase comedii franţuzeşti, care l-au dus la sfârşitul vieţii în Canada, la Montreal a fost implicat şi în afacerea Tămădău în 1947 care l-a băgat în puşcărie cu ceilalţi lideri PNŢ în frunte cu Iuliu Maniu, care îmi creşte stima pentru această legendă a artei dramatice româneşti.
Aimez vous ...
RăspundețiȘtergere