duminică, 29 noiembrie 2015

Marginalii la festivalul de teatru

A trecut şi acest festival. Chiar dacă nu am făcut evaluările imediat am să le fac acum!
Este singura posibilitate pentru mine care să iau pulsul tendinţelor din teatrul contemporan.
Teatrul de studio este o specie de teatru care se poate juca în tot felul de locuri neconvenţionale cu o scenografie minimalistă. Piesele aparţin unor dramaturgi, dar multe sunt creaţia regizorilor care se inspiră după evenimente contemporane.
Am văzut un singur spectacol memorabil Antisocial al Teatrului din Sibiu. Au fost şi câteva comedii reuşite. În primul rând aş da o notă bună actorilor care s-au străduit să redea dorinţa regizorilor. Am observat şi lipsa de inspiraţie a acestora în alegerea textelor dramatice, faptul că nu au fost în stare să scurteze unele dialoguri care au lungit inutil spectacolul. Nereuşita în aceste spectacole sau eşecul li se datorează lor în întregime.
Am primit observaţia că mă ocup de fenomenul cultural piteştean. Prin forţa lucrurilor nu port să fiu conectat la fenomene culturale de răsunet naţional,  sau internaţional. 
Iată că Cinema Trivale mi-a oferit această ocazie. Am putut urmări Festivalul Enescu, comentat atunci în septembrie şi două spectacole de opera venite de la Londra, Carmen de la Liceum şi Il nozze de Figaro de la Covent Garden. Remarc că aceste transmisiuni arată calitatea spectacolelor dar şi talentul de transmisie live al englezilor.
Am avut ocazia să urmăresc la Biblioteca Judeţeană câteva personalităţi culturale naţionale, Ana Blandiana, Vintilă Mihăilescu, Nicolae Manolescu, etc. Aici trebuie felicitat directorul Sachelarie care a reuşit invitaţii speciale, care spre să continue. 
Cel mai important eveniment cultural piteştean rămâne Filarmonica Piteşti cu Jean Dumitraşcu care reuşeşte invitarea unor personalităţi muzicale româneşti dar şi din străinătate. 
Pentru iubitorii de muzică este şi festivalul anual Serile Lipatti care se desfăşoară în principal la Conacul Fundăţeanca, un eveniment de răsunet naţional. Îi datorăm mult noi melomanii piteşteni doamnei Saviana Diamandi.

Aşa că în Piteşti nu domneşte chiar o linişte patriarhală şi se pot găsi evenimente culturale care nu sunt doar parohiale.
Să sperăm la o şi mai bună conectare la realitatea culturală a Piteştiului!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu