joi, 4 iunie 2015

Muzică germană la Filarmonica Piteşti

Andreas Winkler, Lea Yoanna Adam şi Jean Dumitraşcu 
În această seară la Filarmonica Piteşti am audiat un concert de muzică germană.
Denis Ivanov
 În deschiderea concertului au urcat pe scenă tânărul compozitor german Andreas Winkler născut la Koblenz în vecinătatea Bonnului, doamna Lea Yoanna Adam şi directorul Jean Dumitraşcu. Într-un fel a fost o completare a săptămânii internaţionale muzicii noi. Pentru că acest concert pentru pian şi orchestră aparţine unui compozitor contemporan de numai 41 de ani. 

Concertul pentru pian şi orchestră de Andreas Winkler l-a avut solist pe tânărul pianist rus Denis Ivanov, elev al doamnei Adam. Orchestra Filarmonicii care a acompaniat solistul a fost condusă de tânărul dirijor clujean Cristian Sandu.  Este vorba de muzică contemporană cu influenţe ale marilor compozitori ai secolului XX. Denis Ivanov ne-a oferit ca bis tot o piesă modernă.
 
Denis Ivanov, eu şi Cristian Sandu
În partea a doua a concertului Cristian Sandu a propus melomanilor piteşteni o capodoperă, Simfonia nr. 1 în do minor op.21 de Beethoven. Este prima simfonie a lui Beethoven şi are influenţele înaintaşilor Haydn şi Mozart. A fost cântată pentru prima dată la Viena în 1800. Ea anunţă şi conţine teme reluate în muzica extraordinară a titanului de la Bonn. Cea mai cunoscută parte a simfoniei este finalul, care a şi fost reluat ca bis de dirijorul Cristian Sandu. Am ascultat muzică superbă şi am plecat fericiţi de la concert!
Andreas Winkler, Denis Ivanov, Yoanna Adam, eu şi Cristian Sandu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu